Fandom

ישראל

תיאוריית "הכדור הראשון"

5דפים באתר זה
Add New Page
שיחה0 Share

רבין נורה במכוניתו לאחר התנקשות מבויימת בכיכר מלכי ישראל עריכה

על פי תאוריית "הכדור הראשון" לרצח רבין, המסתמכת על המסמכים הרפואיים וצילומי הרנטגן של רבין (ראה למטה), רבין נכנס למכוניתו בשעה 21.30 ללא פגע.

כ-10 דקות מתחילת הנסיעה, שהיתה לעבר מטה השב"כ בצפון ת"א, נורה רבין בחזהו ע"י אחד המאבטחים שנסעו במכונית. הכדור הקטלני בחזה ריסק את החוליה הגבית D5, ורבין הפצוע הועבר ממכוניתו לאמבולנס נט"ן שהביאו למיון כשהוא מונשם.

ועדת שמגר התעלמה מן הנוסע הרביעי שירה ברבין, אולם גופתו של המאבטח הלז הגיעה למיון איכילוב בליל הרצח. לא ברור אם המאבטח הרוצח, שישב במושב הימני מלפנים, חוסל או התאבד, אך ראש צוות האבטחה באיכילוב זיהה כתם דם גדול במושב הקידמי מימין, נוסף לכתם הדם במושב האחורי בו ישב רבין.

האמבולנס הגיע למיון בשעה 21.52, ואולם הצוות הרפואי שקיבל את רבין במיון, לא ידע שהפצוע המונשם בו הוא מטפל הינו ראש הממשלה, ורבין אף נרשם במיון כ"אלמוני". זאת, עד אשר רובין ודמתי, אשר נסעו במכונית השרד, הגיעו גם הם למיון בשעה 22.04.

לאחר 40 דקות החייאה וטיפול בחדר הטראומה, דהיינו בשעה 22.32, נפטר רבין כתוצאה משוק ספינלי (מישני לקליע בחזה שריסק את החוליה הגבית), וזאת לאחר שהספיק לקבל 8 מנות דם, ופצע הירייה בחזהו טופל ע"י פקינג והכנסת נקז לחזה מימין.

עם עזיבת הרופאים את חדר הטראומה נורו בגופה שני כדורים נוספים (כדור הולופוינט אחד בגב מימין וכדור הולופוינט שני במותן שמאל), אשר נועדו להפליל את יגאל עמיר ו"לנקות" את השב"כ מאשמה.

מייד לאחר מכן, אולצו הרופאים לשוב למיון ו"לטפל" ברבין 40 דקות נוספות (כולל בחדר ניתוח), וכך נכללו 2 הכדורים הנוספים בדוחות הרפואיים. עד קביעת מותו של רבין בשנית, בשעה 23.10, הספיק רבין לקבל 14 מנות דם נוספות (ובסה"כ 22 מנות דם).

בהמשך "הועלמו" הדוחות הרפואיים המקוריים וכנ"ל צילומי הרנטגן וה- CT של רבין, בהם נראה הקליע הקטלני בעמוד השידרה. תעודת חדר מיון נכתבה מחדש, אך הפעם הושמטו ממנה סיפור האמבולנס שהביא את רבין והכדור הקטלני בחזה.

כמו כן, מן הדו"ח הפתולוגי הושמטה פציעת עמוד השידרה של רבין, מה שהביא להכרה שהדוחות הרפואיים שוכתבו לטובת הגירסה הרישמית.

מהלך הרצח עריכה

הכל החל בהתנקשות מבויימת שתוכננה חודשים ספורים קודם לכן במסווה של "תרגיל שב"כ, אלא שמאבטחי השב"כ כשלו במשימתם ללכוד את יגאל עמיר "על חם", ויגאל עמיר הצליח לירות 3 כדורי סרק. האירוע החמור גרם למבוכה אצל מאבטחי השב"כ, וחייב לצעוק שמדובר בכדורי סרק בכדי למנוע ירי של כדורים חיים.

רבין נכנס למכוניתו על רגליו וללא פגע והוסע מייד למטה השב"כ, אלא שכעבור 10 דקות נסיעה הוא נורה במכוניתו ע"י המאבטח שישב במושב הקידמי-ימני.

המניע לרצח רבין עריכה

המניע האמיתי למעשהו של המאבטח הלז נותר מעורפל, כשאחת האפשרויות היא שהוא תיכנן את מעשהו מראש, בעוד שהאפשרות השנייה היא שהיה זה מעשה ספונטני, בעקבות דין ודברים עם יתר נוסעי המכונית, על רקע הכשל החמור שלו במניעת הירי, גם אם הירי בכיכר הסתכם בכדורי סרק בלבד.

בחקירת השב"כ, הסתבר שהכשל האבטחתי בכיכר, נבע מנטישת גבו של רבין ע"י המאבטח הרביעי, שניות ספורות לפני הירי.

מעניין לציין שגורלו של המאבטח הרביעי לוט בערפל, היות וועדת החקירה לא יכלה לקבוע מה גרם לו לנטוש את גבו של רבין (ללא יתר מ-10 שניות).

היעדר היכולת לקבל מן המאבטח הרביעי מידע על מעשהו המוזר, מעלה אפשרות שהמאבטח הרביעי היה גם הנוסע הרביעי במכונית.

נוסף למאבטח הרביעי, ש"נעלם" בנסיבות מסתוריות, נפקד מדו"ח שמגר גם מקומו של ג.ה., שהיה צריך להיות המאבטח המוביל, ובאורח מיסתורי הוחלף ע"י עדי אזולאי.

הצד השני של המטבע, קרי יגאל עמיר, גוייס לשב"כ ב- 1992, ונשלח באותה שנה לריגה כמאבטח. יגאל עמיר התייצב לעצרת עם תעודת איש שב"כ חתומה ע"י ראש השב"כ הקודם, יעקב פרי, והוכר ע"י השוטרים והמאבטחים כ"סמוי". יגאל עמיר הודה ברצח רבין לאחר 5 ימי חקירה בשב"כ, דהיינו ב-9/11/95, ולא באופן מיידי כפי שפורסם מייד לאחר הרצח.

יגאל עמיר ייצג את עצמו במשפט, הוא נמנע מלבקש את מסמכי המיון החסויים וצילומי הרנטגן של רבין ומאידך הוא הפליל את מרגלית הר שפי ע"י מכתב ששלח לה בכתב ידו. כאמור, יגאל עמיר התייצב לעצרת עם תעודת איש שב"כ חתומה ע"י יעקב פרי, הוא נסע מביתו שבהרצליה לעצרת כשהוא מלווה ב"פעיל ימין" שאמר לו שרבין יירצח הערב, ובמהלך שהותו בחניון הוא שוחח עם נהג מכונית ה- GMC שחנתה בסמוך למכוניתו של רבין.

סיכום תאוריית "הכדור הראשון" עריכה

נראה שבאוגוסט 1995, הבשילו התנאים לביום התנקשות, מהלך שעשוי היה להעלות את קרנו של ראש השב"כ הקודם בעיני הממונים, במקביל לשיפור במעמדו העגום של רבין בסקרים.

על מנת לשמור על אותנטיות, בוצעו ההכנות למהלך במסווה של תרגיל שב"כ, כשרק מתי מעט יודעים מהי מטרתו האמיתית של "התרגיל". כמו כן, התקשורת גוייסה במלוא הקיטור על מנת לשדר "אווירת הסתה", במיסגרתה בויים הטקס של ארגון אי"ל בראשותו של אבישי רביב, נעקר הלוגו ממכוניתו של רבין ע"י אביגדור אסקין, ואבישי רביב קיבל היתר גורף להתפרע, להתנכל לערבים ולהודות ברצח בחלחול.

כאמור, המניע לרצח האמיתי שהתרחש בזמן הנסיעה, נותר מעורפל, אם כי מותו של המאבטח הרוצח והבהלתו של רבין למיון באמבולנס נט"ן יכולים להצביע על כך שפעולתו של המאבטח הלז לא היתה על דעת יתר מלוויו של רבין במכונית.

להלן מסמך המיון האותנטי, המוכיח שרבין הגיע למיון עם פצע ירייה בודד בקידמת החזה, כשהקליע חדר לעמוד השידרה (חוליות D5-6)

Reprt11.jpg

צילום הרנטגן של רבין שנעשה לאחר המוות, ובו נראה הכדור הקטלני בעמוד השידרה (חץ אדום), שועדת שמגר התעלמה מקיומו

הצילום.jpg

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית